Generelle oplysninger

easy fridays ApS
Teglgårdsparken 26
DK-5500 Middelfart

CVR nr.: 41927364
Telefon: 303 303 47
Email: info@easyfridays.dk

Abonnement FOOD & WINE

Nedenstående beskriver de overordnede abonnementsbetingelserne for easy fridays FOOD og WINE.

Bestilling & Betaling

Du kan som gæstebruger se alle vores abonnementer og lægge i kurv. Men før du kan lave den endelige bestilling af det valgte abonnement, skal du oprettes som bruger i vores webshop. Du skal være fyldt 18 år ved bestilling. Du guides gennem bestillingsprocessen, hvor de nødvendige oplysninger skal indtastes.

Inden bestillingen er gennemført, åbnes betalingsmodulet, hvor dine betalingsoplysninger tilføjes. Dine betalingsoplysninger vil blive opbevaret sikkert og fortroligt hos Stripe, og du behøver kun at taste dine kortdata én gang. Når du tilføjer dine kreditkort oplysninger, bliver der automatisk opkrævet for hver leverance.

Bindingsperiode & Opsigelse

Der er ingen binding på easy fridays abonnementer. Du kan opsige dit abonnement når som helst og opsigelsen træder i kraft efter første leverance. Hvis du har levering i den uge, hvor du opsiger dit abonnement, træder opsigelsen dog først i kraft efter leveringen.

Hvis du ønsker at stille dit abonnement i bero, skal du logge på din profil og vælge 'Mine abonnementer'. Klik på knappen rediger for det abonnement du ønsker at deaktivere.

Hvis du ønsker at opsige dit abonnement, skal du kontakte kundeservice via mail: kundeservice@easyfridays.dk, senest 5 hverdage, ugen inden du ønsker at opsige dit abonnement. For easy fridays WINE abonnenter skal opsigelsen være os i hænde senest 5 hverdage før den 1 i kommende måned.

easy fridays ApS modtager betaling med VISA og Mastercard. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Priser

Alle priser er inkl. moms og afgifter. Og prisen på alle abonnementspakker er inkl. levering.

Levering FOOD

daoFOOD leverer vores pakker ud om natten, så pakken er klar ved modtagerens dør inden klokken 07.00 – Det sikrer, at varerne kan sættes i køleskabet inden kunden tager på arbejde. Vi leverer i hele landet undtagen ikke brofaste øer. Det er ikke nødvendigt, at du er hjemme, når DAO leverer, da DAO stiller pakken foran hoveddøren, hvis ikke andet er angivet.

Leveringstidspunkt

dao leverer FOOD-pakkerne til inden klokken 07.00 om fredagen. I enkelte områder leverer dao i formiddagstimerne. dao leverer pakkerne så tæt på hoveddøren, som det er muligt. Hvis en nøgle, eller en nøglekode er påkrævet, så skal denne udleveres til dao.

Du kan lave en nøgleaftale med dao – LAV NØGLEAFTALE 

Emballage

Fødevarer, der kræver køl, ligger i termotaske med kølelementer og kan holde sig til du kommer hjem. Antallet af køleelementer kan varierer afhængig af årstiden. Vi leverer i hele landet, undtagen ikke brofaste øer. Det er ikke nødvendigt, at du er hjemme, når dao leverer, da dao stiller pakken foran hoveddøren, hvis ikke andet er angivet.

Notifikationer

Vores kunder modtager besked fra dao, når FOOD-pakkerne er leveret via. SMS og email. Grundet vores leveringstider fremsender vi ikke en SMS før klokken 07.00; e-mailen sender vi til kunden indenfor 15 minutter, fra pakken er leveret.

Smiley-ordningen

dao er fødevaregodkendt, og bliver jævnligt kontrolleret af Fødevarestyrelsen. Vi leverer ikke fødevarer til videresalg; vi transporterer og leverer dem blot til vores kunder.

Levering WINE

Første levering

Køber du et easy fridays vinabonnement inden onsdag kl. 12 i en given uge, leveres din første vinpakke førstkommende fredag. Købes vinabonnementet efter onsdag kl. 12 leveres din første vinpakken fredag i ugen efter.

Efterfølgende levering

Easy fridays vinabonnement leveres herefter altid den første fredag i henholdsvis hver måned/hver anden måned eller så tæt herpå, såfremt fredagen er en helligdag.

dao leverer som udgangspunkt dit vinabonnement i den nærmeste pakkeshop, i forhold til den oplyste leveringsadresse.

Notifikationer

Med alle dao-forsendelser modtager du et track & trace-nummer. Du får besked når pakken sendes afsted, samt når den er klar til afhentning i din nærmeste daoSHOP.

Fortrydelsesret

Der er ikke fortrydelsesret ved aftaler om levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, der leveres fysisk til dit hjem, bopæl eller arbejdsplads, som et led i vores regelmæssige vareudbringning. Varer på www.easyfridays.dk, der ikke er til husholdningens løbende forbrug, er omfattet af de generelle regler for fortrydelsesret.  Der gives 14 dages fuld returret på andre varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag:
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveret enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@easyfridays.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du sende varen til:

easy fridays ApS
Teglgårdsparken 26
DK-5500 Middelfart

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering, og til vi har modtaget den retur. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet. Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Reklamation skal ske inden for rimelig tid. Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. For fødevarer begrænses reklamationsretten til varens naturlige holdbarhedsperiode. Du skal skrive dit kundenummer, og hvad du mener, der er galt med varen. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. easy fridays ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:

easy fridays ApS
Teglgårdsparken 26
DK-5500 Middelfart

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Alkohol

Iflg. dansk lovgivning skal man være minimum 18 år for at købe alkohol over 16,50%. For køb af alkohol under 16,50% skal personen være fyldt 16 år. Vi forbeholder os ret til at bede om fremvisning af gyldigt billede-ID som aldersdokumentation i tvivlstilfælde.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt
Kreditkort oplysninger (kun ved abonnement)

Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores Cookie- og Persondatapolitik for easy fridays ApS. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@easyfridays.dk